tisdag 26 november 2013

Symöte - Liten lussekatt!


Hej, hej och välkomna till sedvanligt symöte!

Idag fattar jag mig ganska kort eftersom jag har en massa jobb i ateljén, som måste betas av...

Jag har pysslat med min fantastiska snoddmaskin ( - förresten finns maskinerna åter i lager igen!) och det resulterade bland annat i den "lussekatt" som ni ser på bilden. Tänker sy på en broschnål på baksidan, så att det blir en julig acccessoar.

Har också planer på att tillverka några olika sorters julgranspynt, med hjälp av I-cordmaskinen! 

Någon annan som julpysslar redan?

Lämna gärna en länk till ditt symötesinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kan tipsa om ett julgranspynt jag gjorde med hjälp av min påtdocka son liten.
    Man gör en snodd, trär i en ståltråd så att man får en cirkel. Sedan syr man trådar i mellanrummet av cirkeln i formen av stjärnor, sist sätter man i en upphängningstråd. Jag gjorde röda snoddar/cirklar och vita stjärnor.
    Det kanske kan vara något för snoddmaskinen?
    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
  2. Söta enkel och snabbt fixat lussekatter till lekköket kommer nog att testas.-)

    SvaraRadera
  3. Så söta!
    Måste kolla in maskinen....
    Inget projekt visas hos mig, men senaste inlägg handlar om vad som kan ske när man ska hämta garn :)

    SvaraRadera
  4. Vad fin broschen blev, och ett så roligt och enkelt sätt att göra sig julfin!

    SvaraRadera